2011. augusztus 2., kedd

Munkát vagy Jogot?- " Ez a kérdés, válasszatok!"

Az utóbbi időben sorozatban az derül ki, hogy mindenki hülye, csak azok nem akik az új Munkatörvénykönyv Tervezetet legyártották. Én egy jóindulatú munkavállaló vagyok, így minden kérdésre megpróbáltam megkeresni a kormány által adott válaszokat. Gondoltam, így lehet hogy megértőbb leszek, és majd teljesen tisztán látok abban az ügyben, hogy mért rossz, és mért lesz még rosszabb nekem a munkaerőpiacon.
A töménytelen kérdés-válasz, nyilatkozat böngészése közben végül találtam egy igencsak találó jellemzést mindarra, amit jelenleg a munkaerőpiaccal kapcsolatban tesznek az illetékesek.
Az Autonóm Szakszervezetek Szövetségének elnöke, aki igyekszik kiállni a munkavállalók érdekei mellett, így összegezte a kormány tevékenységét, és ezáltal a nekünk küldött üzenetet:

" a munkavállalóknak el kellene dönteniük, hogy munkát akarnak vagy jogokat..." 


Amennyiben végig követjük a történéseket, egy mondatban tényleg így fogalmazhatjuk meg.
Ha nem akarjuk, hogy a jogainkat eltiporják, otthon maradunk kereset nélkül, ha viszont enni is szeretnénk, és ezért elmegyünk dolgozni, akkor minden jogunkról mondjunk le írásban, melyet munkaszerződésnek hívnak. ( Már ahol ilyen van egyáltalán...)

Vajon csak én érzem úgy, meg a szakszervezetek, hogy ettől a tervezettől nem valószínű, hogy több munkahely keletkezik? Hogy  a 60 évest, a romát, vagy a gyermekes anyukát, a magasabb minimálbérre jogosult diplomást ugyanúgy diszkriminálni fogják? Ezeket az embereket az  ezer és egy állásinterjún, nem azért bírálják el negatívan, mert mondjuk délutános műszakpótlék járna nekik. A roma nem kell mert az ami, a 60 éves öreg, és nem jól mutat rajta a miniszoknya, amikor titkárnőként fogadja az ügyfeleket. Az anyukának bárányhimlős lehet a kisgyermeke, és akkor a végén még el megy betegállományba, a diplomás helyett meg mennyivel olcsóbb ha egy diploma nélkülinek fizetik a normál minimálbért ( a többit zsebbe)...   Most komoly, hogy ha a dolgozóknak kevesebb szabadságnapjuk lesz, vagy ha a terhes kismamát elküldhetik jogosan az állásából, akkor megszűnik a diszkrimináció a munkaerőpiacon? Ettől a tervezettől,az alulképzettnek lesz minimum 80 000 Ft-ja  (plusz vizsgadíj !) egy OKJ-s tanfolyamra? És akkor még az olcsóbb verziót említettem...

Megnyugtatásunkra pedig a következő nyilatkozatot olvastam:
"A munkavállalói biztonság, a munkaadói háttér biztonsága és a rugalmas munkaerőpiac egymást feltételező és szükséges elvek"- mondta Kara Ákos FIDESZ-es politikus...

Ezek után felmerül a kérdés:... (de ezt mindenki tegye fel saját maga)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése