2012. február 11., szombat

Látatlanban dönts!

Mint előző posztomban kifejtettem, újra potenciális versenyző lettem az állástalanok között. Miután az "A" tervem az, hogy a munkahelyem megszűnése utáni napon már egy másik munkahelyen kelljen kezdenem, máris elkezdtem állást keresni, önéletrajzokkal, motivációs levelekkel bombázni a munkáltatókat. Olyan gyakorlatom van már benne, hogy szinte meg se kottyan... :-) "Szűrőberendezésem" már jól működik, ránézésre tudom mi az MLM, Zepter, ügynöki, telefonmarketingesi, esetenként szexuális szolgáltatásokra épülő állás, és mi az ami valóban az ami. Sajnos az utóbbiból van kevesebb...  Ma például olvastam egy hirdetést, amiben masszázsszalonba kerestek dekoratív kolleginát, akár betanítással is, 300 000 Ft-os fizetésért... Elég bevállalós vagyok ha munkáról van szó, de biztos vagyok benne, hogy az ottani munka elvégzése, nem az én kvalitásaimnak való...
Az évek során jelentkeztem már a TESCO-ba is. Én komolyan nem szeretném leszólni eme bolthálózatot, de valóban akkora a kihívás az ottani faladatok ellátásában, hogy egyetlen pozícióra sem felelnék meg? De bizony így van. Folyamatosan elutasítanak, pedig nem igazgatói állásra szoktam jelentkezni. Na most vagy leírom önmagam, és azt mondom ennyi, még a TESCO-ba se kellek annyira gagyi munkavállaló vagyok, vagy őket írom le... Erről inkább nem is nyilatkoznék.
Azért megint jelentkeztem, egy olyan pozícióra, amihez elég a "nyóc' " általános. Hátha ennyit még érek, ennek a fantasztikusan profi, méltán híres, a munkavállalók számára bizonyára mennyországnak tűnő cégnek. Mert azért a munkanélküliségnél még a TESCO is jobb, higgyék el!
A továbbiakban leginkább az egészségüggyel kapcsolatos hirdetéseket böngésztem át, mert papírjaimmal és gyakorlatommal, mégis csak ez az a terep ahol, labdába rúghatok. Próbáltam olyan munkaköröket találni, amiket a már említett egészségi állapotom mellett el tudnék végezni, és a már meglévő bizonyítványaim is elegendőek. Jó napom volt! Akadt ilyen. Sőt! Az egyik hirdető, már fel is hívott.
Feltételei a következőek: hétfőn máris tudjak kezdeni! Végül is még csak szombat van, én nem tudok semmit a pontos feladatokról, Ő pedig arról, hogy megfelelek-e a számára... Amikor ezt megemlítettem, és felvázoltam, hogy egyébiránt még alkalmazásban állok, közölte, hogy a hirdetésben mindent leírt, és holnap beszéljem meg a dolgot a jelenlegi munkáltatómmal.
Nem vagyok én kekec ember, és hát ha haladunk a gyors tempó sem akadály. Bizonyára megérti a jelenlegi főnököm, hogy nekem fontos a munka, és kapnom kell azon az ajánlaton amit adnak, miután nála már nincs jövőm. Simán elintézhető. Az új céggel aláírok, a régi meg előző napra bedátumozza, hogy azonnali hatállyal felmond, és eltekint a felmondási időtől. Az ügy tiszta, rendezett, mindenki megnyugodhat. Hétfőn dolgozom.
Mégis vannak fenntartásaim. Először is a Hirdető  elvárja, hogy kilépjek, majd hétfőn munkába álljak, miközben még azt sem döntötte el, hogy alkalmaz-e.Még csak nem is találkoztunk személyesen. Hip-hopp úgy járhatok, hogy az e-havi még biztos fizetésem elbukom, meg még a harminc napos felmondási időre kapott pénzemet is, és még munkám sem lesz. Jó üzlet...
A bajom csak az, hogy rossz a rendszer. Már pár éve is, és úgy látom jelenleg sem változott a helyzet : ha arra törekszik az ember, hogy ne essen ki az aktív dolgozók közül, folyamatosan szembesül azzal, hogy az nem működik. A munkaadók valahogy abban gondolkodnak, hogy úgy is sok a munkanélküli,  pár nap alatt lesz alkalmazott. Mért nem lehet ezeket a dolgokat normális időintervallumban kivitelezni? És itt azonnal elnézést is kérek azoktól, akik valóban nem kapkodva próbálnak munkaerőt szerezni, mert vannak ilyenek is.
Most nagy a dilemmám. Kapva kapnék a lehetőségen, mert ki tudja hogy lesz-e még belátható időn belül, ugyanakkor látatlanban ennyit kockáztatni, kissé még nekem is meredek. Majd meglátjuk. Holnapig kaptam határidőt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése