2012. február 13., hétfő

Túlzottan alapos...?

Érdekes dolog történt velem a minap, mely megér egy külön posztot. Az előzőekben említettem, egy potenciálisnak tűnő munkalehetőséget amire hirdetés alapján jelentkeztem, és meglepően gyorsan reagált is rá a hirdető. Egy nap haladékot adott arra, hogy kilépjek a jelenlegi munkahelyemről, és látatlanban máris jelentkezzek nála munkára, miközben még azt sem tudom, hogy alkalmaz-e. Ebben az ügyben alakult ki némileg bizarr helyzet, így részletesebben is beszámolnék róla. Cégnevet nem említenék, mert jobb nekem a békesség. Egy mezei, konkrétan egészségüggyel kapcsolatos munkalehetőségről van itt szó, melynél az egyik érdekesség, hogy egy teljesen mással foglalkozó cég adta fel a hirdetést. Amint a könyvben már említettem, minden cégről tudakozódom, amellyel úgy néz ki hogy személyes kapcsolatba kerülök, akár csak egy állásinterjú erejéig is. Ezt pusztán tiszteletből teszem, hogy ha kérdezik mit tudok a cégről, ne álljak ott mint egy kuka. Miután a hirdető előre jelezte, hogy fel fog hívni ekkor és ekkor, igyekeztem felkészülni alapszinten. Na már most jelen esetben ez igen nehéznek bizonyult, mivel a cég profilja még csak meg sem közelítette azt a területet, amire egyébként munkaerőt keresett az ismert állásportálokon. A honlapjukon sem szerepelt ilyen tevékenység, vagy álláslehetőség, amit furcsállottam, és amilyen kotnyeles vagyok, ebbe nem nyugodhattam bele. Egyszer ez lesz a vesztem .... Google a barátom, így felkutatva a fellelhető cégadatokat, kissé belemerültem az információ szerzésbe. Cégadatként továbbra sem találtam egészségügyi tevékenységgel kapcsolatos adatokat a céggel kapcsolatban, de még csak olyasmit sem, hogy esetleg munkaerő toborzást, munkaerő kölcsönzést vagy bármi olyat végezne, amely megmagyarázná ezt a furcsa helyzetet. Egyébiránt is silány volt amit találhattam. A szinte teljesen ugyanazzal a szöveggel feladott hirdetéseken  és a honlapon kívül, nem igazán találtam több infót, bár hozzáteszem feketelistákon sem láttam őket ( csak hogy mentségükre ezt is jelezzem). Talán még annyit, hogy valamilyen "bugyorban" még egy székhely címet is találtam, ami  a honlapjukon nem szerepel, mert ott csak egy postafiók, egy telefonszám, meg egy e-mailcím található.
Közben megérkezett a cégvezető telefonhívása, melyben továbbra is ragaszkodott ahhoz, hogy másnap álljak munkába. Én fel is ajánlottam, hogy rendben ott leszek, de csak abban az esetben lépek ki a jelenlegi helyemről ha kezemben az aláírt munkaszerződés. Ezt először látszólag meg is értette, de aztán szó szót követett, és még sem jutottunk dűlőre, bár közben kiderült, hogy egyébként még március végéig folyamatosan toborozzák a munkaerőt. Végül belefáradtam, és közöltem, hogy akkor majd jelentkezem még van idő, hisz úgy látom jelenleg ez nem megoldható köztünk. Miután ami a szívemen az a számon, felvetettem azt a kérdést is, hogy milyen módon kapcsolódik egy olyan cég mint az övék, az  egészségügyi feladatellátáshoz. Ha néha befognám a számat... :-) Erre reagálva KB.: 10 percig mondta, és mondta, és hadarta, hogy kivel és mivel áll kapcsolatban, miért, hogy és jó lesz az nekem ha ott dolgozom. Hadarása következtében a konkrét neveket abszolút nem tudtam értelmezni, de még csak belekérdezni sem volt esélyem, mert mint egy gép mondta és mondta. Háromszor próbáltam belekérdezni. Figyelmen kívül hagyta. De a valóban furcsaság csak ezek után következett, és ez el is döntötte nálam, hogy "kösz de nem! " Utolsó alternatívaként felvetettem a személyes találkozó lehetőségét másnapra, hisz a történet napján épp dolgoztam. A telefonvonal másik végén azt közölték, hogy másnap nem, de aznap délután 5 órakor tegyük meg ezt, mert mint mondta, épp a közelben találkozik valakivel, és megnevezett egy valóban a munkahelyem szomszédságában lévő plázát. 
Akkor én itt elbúcsúztam és leraktam a telefont, ugyanis a probléma a következő: soha nem mondtam, hol dolgozom, sem facebook-on sem iwiw-en sem az önéletrajzomban nem szerepel a munkahelyem címe, de a google sem talál a nevem és az adott munkahely között összefüggést. A lakcímem ( ami az önéletrajzomban természetesen szerepel), pedig igencsak messze van az említett plázától. Túl egészséges a gondolkodásom ahhoz, hogy összeesküvés elméleteket gyártsak, így nem is teszem. Elvégre a munkáltatóm cégnevére ha rákeres, megtalálhatja a budapesti telephelyet és puff, máris képben van. Nyugodtabb is vagyok, ha ezt így megmagyarázom magamnak.... De elnézését kérem így utólag is "Őnéki", nem kérek ebből! Ijesztő, és az embereket elriasztja, ha ilyen szinten néznek utána. Nem gondolom, hogy a jelenlegi munkahelyem pontos helye, fontos információ ahhoz, hogy megállom-e a helyem egy másik állásban. Ez kissé meredek, és még csak azt sem tudni még mire volt kíváncsi...
De a téma túl van tárgyalva, ugyanakkor nem hagy nyugodni a sok-sok furcsaság ezzel a történettel kapcsolatban, így még jobban utána néztem a cégnek, és szemügyre vettem a honlapjukat. A honlap egy már-már puritánnak nevezhető, gyér információkkal megspékelt valami. Semmi információ dömping semmi fakszni. Tevékenységleírás, a már említett postafiók, telefon, és e-mailcím, illetve négy link valamilyen szervezetekről. Bemutatkozásként annyi szerepel, hogy a cégvezető egy bizonyos szervezetnek is a tagja. Megnéztem azt is: sem a tagok közt nem találtam, sem az adott szervezet honlapjának keresője nem talált semmit ami az én kis  cégem vagy a cégvezető nevével kapcsolatos. Persze lehet, hogy csak én nem találtam. Tényleg! Nem vagyok én hacker :-) 
Minden esetre, lehet, hogy most nagyot buktam, de inkább szeretek valóban leinformálható munkáltatóknak dolgozni, meg olyanoknak akik nem furák, nem kapkodnak ennyire, és nem adnak okot arra, hogy az ember ne bízzon meg bennük. 
Azért az eset poén, higgyék el! :-)) Feldobta a napomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése