2012. március 10., szombat

A "kézi levezetés" és egyebek



Üdv. Mindenkinek!


A következő bejegyzést csak felnőtteknek ajánlanám, és közülük is csak azoknak akik nem túl prűdek.
Az esetem nem lenne szokatlan, hisz sokakkal megesik hasonló,ám a történet egészét nézve, az Olvasó sem tudja majd hová tegye az eseményeket, legalábbis nekem nem ment...


Mint előző posztomban kifejtettem, több lábon szeretnék támaszkodni munkanélküliségem idején, hogy ha már nem jár a segély, vagy ha mégsem iskoláz be a munkaügyi központ, akkor ne álljak kereset nélkül egy olyan világban ahol lassan már esélyem sincs a munkaerőpiacon megmaradni. Ígértem is, hogy ezt majd bővebben kifejtem, így hát most megteszem. 
Jelen pillanatban a papír a mindent tudók Istene, így a szakmámon kívül nem kér belőlem senki, még a tiszteletre méltó Tesco sem... Ugyanakkor az is kiderült, hogy a végzettségem az egészségügy terén úgymond amortizálódott, így egyetlen munkakörre vagyok "papírilag" alkalmas, az ápolóira, amit viszont nem tudok ellátni, mert mozgásszervi betegségem ezt még a legnagyobb akaratom ellenére sem teszi lehetővé. Ám ez mind nem elég hátrány nekem, még továbbképezni sem tudom magam, az említett elavult végzettség okán, csak ha a már megtanult szakmát, újra megtanulom, és mellé biggyesztik az OKJ-s jelzőt. Mindezt alapjáraton 180 000 ft plusz vizsgadíjért, amire már "dolgozó koromban" sem futotta volna, így munkanélküliként ez a pénztelenség mondhatni fokozódott. Jelenleg várom, hogy a munkaügyi központ költ-e rám, illetve az oktatásomra, avagy nem. Dióhéjban ennyit a helyzetemről. 
Minden eshetőségre felkészülve ( és higgyék el már nem bízom abban, hogy ennél rosszabb nem lehet...), úgy gondoltam, hogy házi ápolást vállalok, és olyan szolgáltatásokat ajánlok e körön belül, amik mellett az egészségi állapotom nem romlik, vagy legalábbis megúszom hogy a jobb lábam lebénuljon.
Egy ideje már vonzott a házi ápolás munkakör, de a környező Önkormányzatoknál nem volt üresedés, végül pedig megpróbálkoztam magán cégeknél, akik ugyanezzel foglalkoznak. A magam szakállára végzett házi betegápolás ötlete pont egy ilyen cégnél tett látogatásom alkalmával fogant meg bennem, mivel a cég a következőket ajánlotta: 
Kapok 80 000 ft-ot havonta, ám de ezért a 80 000 ft-ért nekem kell megszereznem az ápolandó betegeket, akiket majd én látok el. Sőt! Ha nem szerzek x beteget úgy a fizetésem kb.: a felére csökken.
Az én kérdésem már csak az volt, hogy akkor mért is kell nekem ehhez egy cég? Ha magam keresem, magam ápolom a rászorulót, akkor nem tudom mit csinál a szolgáltató cég. Ha belegondolunk, azért nagyon ÁSZ üzlet ez... Mármint a szolgáltató cégnek... Valahogy én úgy képzeltem el, hogy ha kvalitásaim megfelelőek, akkor fel vesznek házi ápolónak, és beosztanak a betegek mellé. Ha van egy házi ápolással foglalkozó vállalkozás, akkor az én együgyű gondolkodásom szerint, ő hirdet, hozzá érkeznek az igények, kezeli a szerződéseket, a pénzt, engem pedig alkalmaz, hogy eleget tehessen a felkéréseknek. Ha mindezt magamnak kell megoldanom, akkor felesleges leszerződnöm ezért bárkivel is. 
Így neki álltam utána nézni a törvényi kritériumoknak. Ezek alapján én háztartási, és ház körüli szolgáltatást nyújtok, mely után nem kell adóznom, és az alkalmazómnak is csak bejelentési kötelezettsége van az állam felé, adózni nem kell. A TB-met magam fizetem, és ha akarok, fizetek az Önkéntes nyugdíjpénztárba. De ez már csak az én "gondoljunk a jövőre" mentalitásom felvezetése. 
És akkor itt jön a történet veleje. 
Komoly terveket csak komoly hozzáállással lehet kivitelezni, főképp akkor, ha azt akarjuk, hogy komolyan is vegyenek. Ezért úgy gondoltam, hogy az egyszerű hirdetések nem elegek ehhez, hisz a messziről jött hirdető azt ír amit akar, márpedig én komoly tevékenységet szeretnék folytatni ezen a területen, és azt akarom, hogy ezt az érdeklődők is lássák. Így egy ingyenes weblapon regisztráltam, és a férjemmel közösen készítettünk egy szakmai honlapot. Részletes leírások a szolgáltatásokról, a végzettségeimről, gyakorlati éveimről, elérhetőségekről, árról.. Egészségügyi témájú cikkeket, tanácsokat is tervezek elhelyezni rajta stb.
Amikor ez kész lett, akkor kezdtem el a hirdetési folyamatot. A hirdetésekben a honlapot is feltüntettem, hogy minden információt átnézhessenek az érdeklődők. A bizalom elnyerésére még  arcképet is feltettünk rólam, mind a honlapra, mind a hirdetések mellé.
Aztán jöttek az e-mailek, telefonok. 
Értetlenségem tárgya most következik... 
Már eleve azt nem értem, hogy egy " házi ápolást vállalok" című hirdetés kapcsán mért keresnek meg "keress otthonról sok pénzt" típusú emberkék, de a minap csörgött a telefonom, és a következő párbeszéd zajlott le:
a telefonáló úr közölte, hogy az interneten olvasta a házi ápolós hirdetésemet. Én mondtam, hogy állok rendelkezésére. Érdeklődött, hogy a fotó ( mely újra hangsúlyozom, egy egyszerű arckép, nyaktól felfelé, smink nélkül) valóban engem ábrázol-e, illetve hogy hány éves vagyok. Eme nagyon fontos információkra, amikor megkapta tőlem a - számára valószínűleg megfelelő - válaszokat, megkérdezte, hogy masszázst vállalok-e. Én marha, balga, naiv állat, a "mindent a vendégért" íratlan törvényt követve, mondtam, hogy ha ez a kívánság, nincs akadálya, bár nem vagyok szakképzett masszőr, sem fizioterepauta, így az nem a legszakszerűbb lesz. Az úr elmesélte, hogy "náluk" ( gondoltam, na ez is egy cég), 50-50 %-ban oszlik meg az ápolás, és a masszázs, és az lenne a kérdése, hogy a masszázs végén megoldható-e a kézi levezetés? Őszintén szégyenkezem, de elsőre valamiféle a masszázzsal kapcsolatos szakkifejezés után kutakodtam  gondolataim közt, majd egy pillanattal később már derengett a "szolgáltatás" kiléte, de abban bíztam rosszul hallok, és fokozva a feszültséget, és az úr zavarát, megkértem kedvesen, hogy ezt fejtse ki bővebben. Hát kifejtette újra, ezeket a szavakat használva, én pedig azt, hogy nem, ez nem az én szakterületem... El is búcsúzott kulturáltan ugyanakkor nagyon gyorsan. 
Tegnap pedig érkezett egy e-mail, melyben egy hölgy, angolul vall szerelmet nekem, és a mielőbbi kapcsolatfelvételt sürgeti. Ez nem csalás nem ámítás, nem valami facebook, vagy iwiw profil miatt érkezett, ugyanis a szakmai e-mail címemre jött a levél, mely csak és kizárólag a honlapon, és a hirdetésben található meg.


Átnéztem újra, meg újra az általam feladott hirdetéseket, a honlapot, és még a rólam közölt fotót is. Nem! Nem találom még a legkisebb, invitálást, ráutalást, vagy bármely kétértelmű szót, mondatot, semmit, amiből arra lehetne következtetni, hogy  szolgáltatásaim a valós, szakmai ápoláson kívül bármi másra is kiterjednének. A honlapon a következő idézet található( gondolom sok másik honlapon is, így nem egyedi, de sokat mondó) :


"Az ápolás olyan küldetés, mely megtanít minket arra, hogy ne mindig csak önmagunk
legyünk fontosak, hanem vegyük észre a másik embert. Hivatásként érdemes csak megélni,
mert különben elveszti valódi értékét"
Florence Nightingale 1820-1910


Akinek erről az jut eszébe, hogy kézi levezetést vállalok, arról inkább nem fejteném ki a véleményemet... Ezt az olvasókra hagyom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése